درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود در سایت جسارت

زونا ,زونا چیست,زونا گونزالز,زونا مسری است,زونای چشمی,زونا واگیردار است,زونا و درمان آن,زونا چشمی,زونا در بارداری,زونا چیست و راه درمان,زونا چیست و درمان آن,زونا چیست عوارض,درمان بیماری زونا چیست,زونا چیست ویکی پدیا,زونا مسری است,آیا زونا مسری است,بیماری زونا مسری است؟,بیماری زونا مسری است,آیا زونا مسری است؟

   زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با بیماری زونا

بیماری زونا (به انگلیسی میشود : Herpes zoster) یک بیماری ویروسی است. که عامل مولد بیماری زونا ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.و بیماری زونا باعث ایجاد راش های دردناک برروی پوست می شود.بیماری زونا به این صورت است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت پنهان در سلول‌های عصبی واقع در شاخ قدامی نخاع باقی می‌ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود.در این حالت بیماری زونا موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد.نشانه‌های زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کند و همانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند.با اینکه بیماری زونا یک بیماری کشنده نیست، اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری زونا کنند و درمان بموقع می تواند شدت عوارض و طول دوره عفونت را کم نماید.

علایم و نشانه های بیماری زونا

  1. علایم بیماری زونا می توانند شامل :

  2. عموما در یک ناحیه کوچک برروی بدن ظاهر می شوددرد،

  3. سوزش،

  4. بی حسی و یا سوزن سوزن شدن

  5. راش های سرخ که چند روز بعد از درد ظاهر می شود

  6. تاول های پر از مایعات که ممکن است بترکند

  7. خارش

بعضی از علائم دیگر بیماری زونا

تب و لرز

درد و خشکی عمومی

سردرد

خستگی

عموما اولین نشانه بیماری زونا درد می باشد. در بعضی از افراد این درد می تواند، شدید و سخت باشد. بستگی به محل درد، ممکن است بعضی از اوقات بیماری زونا با مشکل و بیماری سایر نقاط بدن همچون بیماری های قلبی، بیماری های ریوی و یا بیماری های کلیه اشتباه گرفته شود. بعضی از افراد حتی بدون ظاهر شدن راش دردهای ناشی از بیماری زونا را تجربه می نمایند.اگر شک دارید که به بیماری زونا مبتلا گشته اید، میبایست سریعا به پزشک مراجعه نمایید، بخصوص اگر درد و یا راش در نزدیکی چشم ها ظاهر شد، بالای 65 سال دارید، شما و یا فردی از خانواده شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید و یا راش پخش شده و دردناک می باشد.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

دلایل مبتلا شدن به بیماری زونا چیست؟

بیماری زونا در نتیجه آلوده شدن به ویروس واریسلا زوستر (varicella-zoster) رخ می دهد.هرکس که به آبله مرغان مبتلا شده باشد، در خطر ابتلا به بیماری زونا می باشد.بعد از بهبود از بیماری آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما شده و برای سالها آنجا به آرامی باقی می ماند. سرانجام ممکن است ویروس دوباره فعال شده و از طریق سیستم عصبی شما به پوستتان منتقل شود.دلیل بازفعال شدن ویروس واضح نمی باشد، اما ممکن است ناشی از پایین آمدن ایمنی بدن نسبت به عفونت ها در اثر افزایش سن باشد.بیماری زونا در افراد مسن و آنها که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شایع تر می باشد.ویروس واریسلا زوستر جزئی از گروهی از ویروس ها که هرپس زوستر نام دارند، که شامل ویروس های عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی می باشند. بهمین دلیل بیماری زونا به نام هرپس زوستر نیز شناخته می شود. البته ویروس عامل آبله مرغان و بیماری زونا با ویروس عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی یکی نمی باشد.

آیا بیماری زونا مسری است؟

فرد مبتلا به بیماری زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هرکسی که در برابر آبله مرغان ایمن نیست، انتقال دهد.این انتقال عموما از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش های پوستی بیماری زونا رخ می دهد. زمانیکه آلوده شدید، بدن شما بجای زونا شروع به تولید آبله مرغان می نماید. آبله مرغان در بعضی افراد خطرناک می باشد. تا زمانیکه تاول های بیماری زونا شما خوب نشده، شما مسری هستید و باید از تماس جسمی با افردیکه، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تازه متولد شده اند و یا زنان باردار اجتناب نمایند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با عوارض بیماری زونا

  • شایع ترین عوارض بیماری زونا، بیماری ای است که به آن نورالژی بعد از زونا (post-herpetic neuralgia)، می باشد.
  • افراد مبتلا به نورالوژی بعد از زونا، درد شدیدی در نواحی ایکه قبلا راش داشته اند، حتی بعد از پاک شدن راش ها حس می نمایند. درد ناشی از نورالوژی می تواند شدید و ناتوان کننده باشد، اما عموما بعد از چندهفته و یا چندماه بهبود می یابد. در بعضی از افراد این درد تا سالها باقی می ماند.
  • هرچه سن افراد افزایش می یابد، خطر ابتلای افراد به نورالوژی ناشی از زونا بیشتر شده و درد آن نیز شدیدتر می شود. نورالوژی بعد از زونا عموما در افراد زیر 40 سال رخ نمی دهد.
  • بیماری زونا می تواند باعث عارضه های شدید به بدن ازجمله چشم ها شود. در موراد بسیار نادر بیماری زونا می تواند باعث پنومونی، مشکلات شنوایی، نابینایی، التهاب مغزی و یا حتی مرگ شود.

پیشگیری از بیماری زونا

تنها راه کاهش خطر بیماری زونا و نورالوژی بعد از زونا، واکسینه شدن می باشد.مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده پیشنهاد می کند که افراد 60 ساله و بزرگسال تر، یک دوز واکسن زونا دریافت نمایند.اگر در مورد بیماری زونا و واکسن آن سوالی دارید میبایست با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید. واکسن بیماری زونا از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای افراد بالای 50 سال و بیشتر تایید شده است. این واکسن صددرصد تصمین کننده عدم ابتلا به بیماری زونا نمی باشد، اما در صورت ابتلا شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر نورالوژی بعد از زونا را کم می دهد. این واکسن ها بعنوان روشی پیشگیری کننده استفاده شده و بعنوان یک درمان در افراد مبتلا از آنها استفاده نمی کنند.همچنین واکسن جلوگیری از بیماری آبله مرغان نیز در کودکان و بزرگسالانیکه به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده اند، توصیه می شود. هرچند این واکسن نیز صددرصد پیشگیری کننده نیست اما شدت و عوارض بیماری آبله مرغان و زونا را کم می دهد.

راه های درمان بیماری زونا

برای درمان بیماری زونا چندین داروی ضدویروسی از قبیل acyclovir، valacyclovir و famciclovir  موجود می باشند. این داروها به کوتاه کردن مدت و شدت بیماری زونا کمک می نمایند، اما برای تاثیر بیشتر، باید هرچه زودتر بعد از ظاهر شدن راش استفاده شوند. به همین دلیل افرادیکه به بیماری زونا مبتلا هستند و یا فکر می کنند، مبتلا به این بیماری می باشند، باید سریعتر به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایند.داروهای مسکن می توانند به کاهش درد بیماری زونا کمک کنند. همچنین لوسیون کالامین، و حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی و حمام و کمپرس سرد نیز می توانند، به کم شدن خارش و درد کمک میکند.

علائم پوستی بیماری زونا

درد شدید و سوزنده ای به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی حس می شود و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد دیده می شود که رنگ تاول ها کم کم تیره میشود. این تاول ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می کند اما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم  ویا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.

علائم شایع بیماری زونا چیست؟

* تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف

* احساس کسالت

* تب و لرز خفیف

* درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا را نام ببرید

* استرس

* وجود یک بیماری که باعث کاهش مقاومت بدن شده باشد.

* استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان

* جراحی یا تاباندن اشعه به نخاع

* لوسمی یا لنفوم

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

عوارض احتمالی بیماری زونا چیست

* عفونت باکتریایی ثانویه در تاول های زونا

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، که تا ماه ها یا سال ها در مسیر رشته های حسی محل قبلی وجود تاول ها باقی می ماند.

* زخم قرنیه

* عفونت دستگاه عصبی مرکزی

روشهای مفید درمان بیماری زونا کدامند

* پمادهای موضعی و داروهایی که تجویز می شود تا حد ممکن خارش و درد را می تواند کم کند. داروها از جمله  آسیکلوویر(acyclovir)، والاسی کلوویر (valacyclovir)یا فامسی کلوویر (famcyclovir) .

* خوابیدن در وان که به آن نشاسته ذرت یا پودر جو دوسر اضافه شده باشد.

* مسکن مصرف کنید

*تقویت بدن با مصرف ویتامین ٍ و ب کمپلکس

نکاتی درباره تاول های بیماری زونا

1- تاول ها را دستکاری نکنید
2- از محلول کالامین استفاده کنید
3-از پزشک داروساز بخواهید تا خمیر آسپیرین با کلروفوم را برای شما تهیه کند .حال شما با تکه ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به کار برید.
4- از پوشش مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنک تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.
5- عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه 6 درصد ضد عفونی کنید یا از پمادهای آنتی بیوتیک نظیر جنتامایسین استفاده کنید.

آیا بیماری زونا مسری است؟

بله اما تاول زونای شما در افراد دیگر زونا ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب آبله مرغان در کودکان شود.

افرادی که هرگز پیش از این آبله مرغان نگرفته اند یا واکسن پیشگیری از آن را نزده اند ممکن است ویروس را با تماس مستقیم با تاول های زونای فرد مبتلا بگیرند. بنابراین روی تاول های زونا را پوشانده و از تماس با نوزادان و زنان بارداری که ممکن است پیش از این آبله مرغان نگرفته باشند دوری کنند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

بیماری زونا چه مقدار طول می کشد

 تاول های زونا معمولا ظرف هفت تا ده روز دلمه بسته و ظرف دو تا چهار هفته به طور کامل ناپدید می شود.

در بیشتر افراد سالم، تاول ها هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و درد و خارش پس از چند هفته یا ماه از بین میرد اما کسانیکه دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ممکن است تاول های زونا در آنها به موقع بهبود نیابد.

توصیه های ساده و سودمند به همراه نکات جالب و مفید درباره بیماری زونا

– آب فراوان بنوشید.

– از کمپرس آب سرد، لوسیون کالامین، جوش شیرین برای فرونشاندن تاول ها استفاده کنید.

– برای تکسین درد از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان مصرف استامینوفن را به عنوان جایگزین آسپرین می دانند.

– شست و شو با آب خنک، بهترین راه تسکین و درمان زوناست.

– زخم ها را در معرض هوا قرار دهید و روی آن را باندپیچی نکنید و لباس تنگ نپوشید.

– از گیاه بادرنجبویه کمک بگیرید.

گلابی و آب گلابی بخورید.

– جهت کاهش درد بر روی موضع حوله مرطوب بگذارید.

– باید افرادی که استعداد به بیماری زونا دارند. از بیماران مبتلا دوری کنند زیرا احتمال سرایت در آنها بالاست.

– میوه های تازه، عصاره تازه طبیعی سبزیجات و به ویژه آب هویج زیاد بخورید. زیرا بدن به مقادیر فراوان بتا کاروتن بیوفلاوونوئیدها و ویتامین Eنیاز دارد تا با ویروس مبارزه کند.

– برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشکتان مشورت کنید و از استفاده خودسرانه داروها و پمادها پرهیز کنید.

فلفل قرمز استفاده کنید.

– گیاه خرفه را امتحان کنید.

– استرس تان را کنترل کنید. دوری از تنش روانی شدت ناراحتی زونا را کم می کند.

زونا متفاوت و بی‌رحم!

برخی افراد در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری زونا قرار دارند. به گفته این مشاور ژنتیک، مواردی نظیر افزایش سن و سالمندی، دیابت، استرس‌های شدید، ایدز، مصرف داروهای کاهنده ایمنی مانند داروهای کورتون دار یا داروهایی که در انواع شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان مصرف می‌شوند و به طور کلی عوامل کاهش ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می‌برند. دکترسروش با اشاره به اینکه سوزش و خارش از علائم زونا هستند، می‌افزاید: درد در ناحیه مبتلا به زونا به میزان کم تا زیاد وجود دارد و گاهی این درد قبل از ایجاد تاول با دردهای دیگر اشتباه گرفته می‌شود. مثلاً اگر روی سینه باشد با درد قلبی و اگر در پهلوها باشد با درد کلیه یا آپاندیس یا اگر روی صورت باشد، با دردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شود. درد بیماری زونا معمولاً 5 تا 7 روز طول می‌کشد و بعد از آن تاول‌ها بروز می‌کنند و بیمار دچار تب و لرز می‌شود. این پزشک با هشدار به بیمارانی که تاول‌ها در اطراف چشم‌ها و گوش‌های‌شان ایجاد می‌شود، توضیح می‌دهد: بروز تاول در این نواحی، در صورت تأخیر در درمان می‌تواند سبب نابینایی یا ناشنوایی فرد شود؛ پس در صورت ابتلا به این بیماری پروسه درمان باید هرچه سریعتر آغاز شود. به گفته این متخصص، درمان زونا شامل مصرف داروهای آنتی ویروس، مسکن، کمپرس سرد و پرهیز از مصرف غذاهای محرک مانند فلفل، ترشی و ادویه جات است.

زونا، از بروز تا درمان

از آن جایی که این بیماری آزاردهنده و بسیار دردناک است، اطلاع از طول دوره بیماری بسیار اهمیت دارد. سروش با اشاره به اهمیت تشخیص سریع بیماری اظهار می‌کند: چنانچه بیماری سریع تشخیص داده و دوره درمان زود شروع شود حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا ضایعه بهبود پیدا کند ولی اگر پروسه درمان دیر صورت گیرد، محل تاول‌ها ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند و درد آن تا مدت‌ها فرد را آزار دهد. در صورت شروع درمان با تأخیر و چنانچه تاول‌ها روی اعصاب محیطی بروز کرده باشند، عصب مورد نظر تا آخر عمر باعث آزار فرد مبتلا خواهد شد. او در ادامه در زمینه مسری بودن زونا نیز خاطرنشان می‌کند: این بیماری مسری است اما مانند آبله مرغان از طریق تنفس منتقل نمی‌شود بلکه با لمس تاول‌ها قابلیت سرایت دارد و جالب اینجاست که احتمال بروز زونا در افرادی که آبله مرغان نگرفته‌اند، بسیار ناچیز است.البته دکتر سروش دلگرمی کوچکی هم می‌دهد و یادآور می‌شود ویروس زونا قابلیت انتقال به کودکان را ندارد.

بیشتر بخوانید : آبله مرغان ♥  اگزما ♥ سرطان پوست حساسیت پوستی تبخال

شعر در مورد فرهنگ

شعر در مورد فرهنگ

شعر در مورد فرهنگ

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد فرهنگ برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نکند بوسه بمیرد

خبرش گم بشود

دل شکستن نکند

مایه ی فرهنگ شود

شعر در مورد فرهنگ

ای عشق هزارنام خوش جام

فرهنگ ده هزار فرهنگ

بی صورت با هزار صورت

صورت ده ترک و رومی و زنگ

شعر در مورد فرهنگ بومی

کار ما بگذشت از فرهنگ و سنگ

بیدلان عشق را فرهنگ نیست

راست ناید نام و ننگ و عاشقی

درد در ده جای نام و ننگ نیست

شعر در مورد فرهنگ ایران

گفت بر دوخته مرا شعری

خواجه خیاطی از سر فرهنگ

معنی او چو ریسمان باریک

قافیت همچو چشم سوزن تنگ

شعر در مورد فرهنگ ایرانی

جام صبوحی نوش کن قول مغنی گوش کن

درکش می و خاموش کن فرهنگ بی فرهنگ را

عامان کالانعام را در کنج خلوت ره مده

الا ببزم عاشقان خوبان شوق شنگ را

شعر در مورد فرهنگ و هنر

بنده نخواند کنون جز غزل نوخطان

کاب دو چشمم بشست دفتر فرهنگ را

اشک من گوژ پشت دید گه ناله چرخ

گفت که ای خوش نوا، ترک مکن چنگ را

شعر در مورد فرهنگ بومی ایران

به دست خویش بگشودم بلای بسته را، آری

چنین باشد که بر شخصی دل فرهنگ دربندد

گر او را صد گنه باشد، چو بر یادش دهم حالی

ز چستی هر گناهی را به عذر لنگ دربندد

شعر در مورد فرهنگ آپارتمان نشینی

نه ذوق هنر دارم و نه محو کمالم

مجنون توام دانش و فرهنگ من اینست

با هر که طرف گشته ام آرایش اویم

آئینه ام و خاصیت جنگ من اینست

شعر در مورد فرهنگ بومی اصفهان

نقشم کسی از سعی چه فرهنگ برارد

نقاش مگر از صدفش رنگ برارد

عمریست که با کلفت دل میروم از خویش

خود را چقدر آینه با زنگ برارد

شعر در مورد فرهنگ بختیاری

ز چرخ سفله چه باید مرا که نام بلند

ز حسن مخبر و فرهنگ نامدار خودست

چرا بیاری هر کس توقعم باشد

که هر که هست درین روزگار یار خودست

شعر در مورد فرهنگیان

میشود ساکن خاک در میخانه عشق

هر که از خانه فرهنگ برون می آید ج

ان می گشت مگر دیده خواجو که ازو

دمبدم باده چون زنگ برون می آید

شعر در مورد فرهنگ بومی گیلان

هیچ گنجی نیست از فرهنگ به

تا توانی رو هوا زی گنج نه

روی هر یک چون دو هفته گرد ماه

جامه شان غفه، سموریشان کلاه

شعر در مورد فرهنگ بومی مازندران

از چوب و گل و سایه بیدست بهارش

عشق تو کسی را که ز فرهنگ برآرد

نومید مباشید که با جاذبه عشق

معشوقه خود کوهکن از سنگ برآرد

شعر در مورد فرهنگ بومی تهران

گله آهوی وحشی راشبان درکارنیست

بر دل سوداییان عشق ،فرهنگ است بار

شیشه سربسته خون دردل کند مخموررا

طوطی خاموش برآیینه چون زنگ است بار

شعری در مورد فرهنگ بومی ایران

گردش چشمت به فلاخن گذاشت

عقل من و دانش و فرهنگ من

نیست رهایی سر زلف ترا

گر به فلک می روی، از چنگ من

شعر در مورد فرهنگ

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد اردبیل

شعر در مورد اسم سعید

شعر در مورد اسم زهرا

شعر در مورد اسم رها

شعر در مورد اسم رعنا

شعر در مورد سبزه

شعر در مورد سبزه

شعر در مورد سبزه ,شعر در مورد سبزه هفت سین,شعر در مورد سبزه گره زدن,شعر در مورد سبزه عید,شعر در مورد سبزه زار,شعر درباره سبزه,شعر درباره سبزه گره زدن,شعری در مورد سبزه عید,شعر در مورد جشن سبزه ها,شعر نو در مورد سبزه گره زدن,شعر درباره سبزه عید,شعر درباره سبزه زار,شعر درباره ی جشن سبزه ها,شعر سبزه,شعر سبزه عید نوروز

شعر در مورد سبزه

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد سبزه برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

گر باد شوم بر تو وزیدن نگذارند

ور آب شوم روی تو دیدن نگذارند

تا سر زده شادی به دلم، سوخته عشقت

این سبزه ازین خاک دمیدن نگذارند.‏

شعر در مورد سبزه

به هوا نیازمندم

به کمی هوای تازه

به کمی درخت و قدری گل و سبزه و تماشا

به پلی که می رساند یخ و شعله را به مقصد

شعر در مورد سبزه هفت سین

تو کجایی؟

در گستره‌ی بی‌مرزِ این جهان

تو کجایی؟

-من در دوردست‌ترین جای جهان ایستاده‌ام:

کنارِ تو.

-تو کجایی؟

در گستره‌ی ناپاکِ این جهان

تو کجایی؟

-من در پاک‌ترین مُقامِ جهان ایستاده‌ام:

بر سبزه‌شورِ این رودِ بزرگ که می‌سُراید

برای تو.

شعر در مورد سبزه گره زدن

چشمانم را که باز کردم

دشت یاسمن، بوی آغوش تو بود که

تمامی احساسم را درخود جای داد

حسی غریب در من پرسه می زند

انگار سالهاست

بذر وجودم در این سرزمین مأوا دارد

عطر تنت آشناست

لطافت سبزه زار دلدادگی ات

طراوت دستانت

و زلالی احساست…

شعر در مورد سبزه عید

احساس می کنم

که واژه های شعرم را

از روی سبزه های سحرگاهی

برداشته ام.

شعر در مورد سبزه زار

تا سبزه گردد شوره‌ها تا روضه گردد گورها

انگور گردد غوره‌ها تا پخته گردد نان ما

ای آفتاب جان و دل ای آفتاب از تو خجل

آخر ببین کاین آب و گل چون بست گرد جان ما

شعر درباره سبزه

چون باده ز غم چه بایدت جوشیدن

با لشگر غم چه بایدت کوشیدن

سبز است لبت ساغر از او دور مدار

می بر لب سبزه خوش بود نوشیدن

شعر درباره سبزه گره زدن

سلام 

به پوست سبز آب

به پوست سبزه ی تو 

که زیر پوست سفید روز، می گردد 

شعری در مورد سبزه عید

این عید هم بی تو گذشت

و من امسال

هیچ سبزه ای گره نزدم

از لج هر دویمان

شعر در مورد جشن سبزه ها

این درخت ُ آن درخت ،

بر آبی بی انتهای بالاتر !

تنها جای تو خالی ست ،

سبزه قبای خواب ُ خیال ِ من !

و دوباره خش خش ِ گربه ی یاد ِ تو

که به حیاط ِ دلم برگشته است !

شعر نو در مورد سبزه گره زدن

سبزه ها در بهار می رقصند،

من در کنار تو به آرامش می رسم

و آنجا که هیچ کس به یاد ما نیست

تو را عاشقانه می بوسم

شعر درباره سبزه عید

خورشید در خاطره‌ رنگ‌ می‌بازد،

سبزه‌ تیره‌تر می‌شود،

باد‌ برفی‌ زودرس‌ را

آرام‌ آرام‌ می‌پراکند.

شعر درباره سبزه زار

غبار تیره تسکینی بر حضور ِ وهن

و دنج ِ رهایی بر گریز ِ حضور،

سیاهی بر آرامش آبی

و سبزه ی برگچه بر ارغوان

آی عشق آی عشق

رنگ آشنایت پیدا نیست.

شعر درباره ی جشن سبزه ها

بودی و دلم دلتنگت بود… شاید دلتنگ صخره هایی باشم که باهم هموارشان می کردیم..

شاید دلتنگ کوچه های غربتی باشم که با قدمهایمان کودکی هایمان را در آنجا لی لی کردیم..

شاید دلتنگ تنگ غروب.. شاید دلتنگ یک آغوش.. اشتیاق برای باهم بودن.. شاید یک نگاه سبز و شاید …

شعر سبزه

ای مهربان من

من دوست دارمت

چون سبزه های دشت، چون برگ سبز درختان نارون

معیارهای تازه ی زیبایی

با قامت بلند تو سنجیده می شود.

شعر در مورد سبزه

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد طلا

اشعار هلالی جغتایی

شعر در مورد اسم توحید

اشعار آنا آخماتووا

اشعار سید محمد مرکبیان

یبوست و حالت تهوع

درمان و علت یبوست و حالت تهوع همراه هم چیست

درمان و علت یبوست و حالت تهوع همراه هم چیست در سایت جسارت

یبوست و حالت تهوع ، درمان یبوست و حالت تهوع ، یبوست حالت تهوع ، یبوست باعث حالت تهوع میشود ،یبوست همراه حالت تهوع،ایا یبوست باعث حالت تهوع میشود

درمان و علت یبوست و حالت تهوع همراه هم چیست

یبوست و حالت تهوع ، درمان یبوست و حالت تهوع ، یبوست حالت تهوع ، یبوست باعث حالت تهوع میشود

استفراغ یک رفلکس غیر قابل کنترل در معده است که باعث انتقال محتویات معده به دهان می‌شود. حالت تهوع اصطلاحی است که برای نشان دادن احساسی که می‌تواند باعث استفراغ فرد شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما توجه داشته باشید حالت تهوع همیشه با استفراغ کردن همراه نیست.

یبوست و حالت تهوع

یبوست و تهوع اغلب با یکدیگر ارتباط دارند و فرد مبتلا ممکن است همزمان آنها را تجربه کند. از طریق این مقاله، اجازه دهید به این سئوال که «آیا یبوست موجب بروز تهوع می‌شود؟» پاسخ دهیم.
اغلب برای بسیاری این سئوال پیش می‌آید که «آیا یبوست، باعث ایجاد حالت تهوع می‌شود؟ آیا ارتباطی میان این دو اختلال وجود دارد؟». خوب بایستی گفت که ارتباط میان این دو اختلال کاملاً مشهود است، به این دلیل که هر دو به دستگاه گوارش ارتباط می‌یابند. هنگامی که یبوست بسیار شدید می‌شود، همچنین می‌تواند موجب ایجاد تهوع شود. از آنجا که این عوارض ناشی از رژیم غذایی نامناسب هستند، ارتباطی میان آنها وجود دارد. نه تنها این مورد، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که همچنین ارتباطی میان یبوست و افزایش وزن وجود دارد. تعاریف بسیاری برای یبوست وجود دارد. بعضی افراد ممکن است آن را به عنوان اجابت مزاج کم تعریف کنند. از سوی دیگر، افراد دیگری عنوان می‌کنند که این وضعیتی است که مدفوع خشک و سفتی دفع می‌کنند. در اصطلاح پزشکی، یبوست عارضه‌ای است که در آن اجابت مزاج نامکرر بوده یعنی کمتر از سه مرتبه در هفته را شامل شود. هنگامی که این عارضه تبدیل به حالت مزمن شود، همچنین می‌تواند موجب ایجاد حالت تهوع منجر به استفراغ ‌شود. اجازه دهید به برخی اقدامات درمانی به منظور فرونشاندن هر دو این اختلالات دستگاه گوارش نگاهی بیاندازیم.

عوامل ایجاد یبوست و حالت تهوع

متداول‌ترین دلیل بروز این دو مشکل به طور همزمان ناشی از رژیم غذایی است. اتخاذ رژیم غذایی که میزان فیبر آن پایین بوده و دچار شدن به کم آبی در بدن یکی از دلایل آن است. در ذیل برخی دیگر از عواملی که موجب بروز این حالت می‌شود را آورده‌ایم.
• جذب بیش از حد آب توسط روده‌ی بزرگ به دلیل کاهش انقباض می‌تواند منجر به سخت شدن مدفوع گشته، دفع آن از بدن را مشکل سازد. این امر همچنین می‌تواند منجر شود که مدفوع خشک شده و فشار زیادی به فرد جهت دفع آن وارد شود.
• این وضعیت همچنین می‌تواند در نتیجه‌ی یک آلرژی غذایی مانند عدم تحمل لاکتوز و یا آلرژی نسبت به گلوتن باشد. افرادی که نسبت به گلوتن و یا محصولات لبنی حساسیت دارند، معمولاً پس از مصرف این مواد غذایی دچار نامنظم شدن اجابت مزاج و استفراغ می‌شوند.
• خوردن غذاهای ناسالم یا غذاهای فرآوری شده، مثل چیپس سیب زمینی، تنقلات، و یا غذاهای کنسرو شده می‌تواند موجب سوء هاضمه گشته که معمولاً به یبوست و تهوع ختم می‌شود.
• طبق تحقیقی صورت گرفته، استرس نیز در این امر دخیل است. قرار گرفتن در وضعیتهای استرس زایی مانند اضطراب، تنش و غیره می‌تواند عملکرد بدن را تغییر داده و منجر به ایجاد حالت تهوع همراه با استفراغ شود.
• همچنین داروهایی وجود داشته که می‌توانند موجب بروز این مشکلات مرتبط با هضم شوند. داروهایی مانند داروهای آنتی اسید، ضد افسردگی، دیوریتیک و غیره می‌توانند منجر به نامنظم شدن اجابت مزاج ‌شوند. مصرف بیش از حد مکمل‌های آهن و دیگر مکمل‌های غذایی موجب بوجود آمدن طعم بد در دهان شده و منجر به ایجاد حالت تهوع در فرد می‌شود.

درمان و علت یبوست و حالت تهوع همراه هم چیست

یبوست و حالت تهوع ، درمان یبوست و حالت تهوع ، یبوست حالت تهوع ، یبوست باعث حالت تهوع میشود

مشکلات غذا خوردن هنگامی ایجاد می‌شود که فرد عادت‌ها و رفتارهای غذا خوردن خود را با توجه به یک الگوی نامناسب انتخاب کند. این شرایط در عمل می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ شود. برای مثال بولیمیا (پرخوری) یک مشکل مربوط به نحوه غذا خوردن است که فرد به منظور خالی کردن معده خود از مواد غذایی مصرفی به صورت عمدی حالت تهوع برای خود ایجاد کند. علاوه بر این افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی نیز ممکن است به خاطر سوءتغذیه و افزایش سطح اسید معده با حالت تهوع مواجه شوند.

درمان یبوست و حالت تهوع

می‌توانید داروهایی در خانه بیابید تا با این مشکل مقابله نمایید. در این بخش چند اقدام درمانی که در فرونشاندن این دو اختلال بسیار مؤثر می‌باشند را به اطلاعتان می‌رسانیم.
• بهترین درمان وارد نمودن مواد غذایی غنی از فیبر به رژیم غذایی است. برخی از مواد غذایی حاوی فیبرهای نامحلول بوده که به حجم مدفوع افزوده دفع آن را از بدن آسان‌تر ساخته و همچنین ناراحتی را کاهش می‌دهند.
• نوشیدن مقدار کافی آب و دیگر مایعات یکی از بهترین راه‌ها است. به منظور تسهیل بخشیدن به دفع مدفوع، آب گرم را می‌توان در فواصل منظم مصرف نمود. این کار همچنین به بهبود اجابت مزاج کمک خواهد کرد.
• در صورت داشتن حالت تهوع، بو کردن قاچهایی از لیمو و یا قرار گرفتن تحت آروماتراپی (معالجه توسط ماساژ با روغن معطر) به فرونشاندن این احساس کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید آب لیمو، آب انبه، آب کران‌بری و غیره را بنوشید.
• در پیش داشتن سبک زندگی ساکن همچنین یکی از دلایل بروز گاه به گاه یبوست در افراد است. انجام تمرینات ورزشی ملایم می‌تواند روده‌ی بزرگ را تحریک ساخته و دفع بی دردسر مدفوع را تسهیل ‌بخشد. ماساژ دادن شکم نیز به شل شدن یا انبساط ماهیچه‌ها کمک کرده و فشار وارده را برطرف می‌سازد.
گرچه مواجهه با این دو مشکل با هم نبایستی نگرانی شدیدی به همراه داشته باشد، اما بسیار آزار دهنده است. بنابراین ضروری است که به منظور خلاص شدن از شر این بیماریها از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. امیدوارم که این مقاله برایتان مفید و آموزنده بوده باشد.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

یبوست و حالت تهوع

بیشتر بخوانید :

تخم گشنیز و لاغری

گشنیز و خواص آن

برگ بو از کجا بخریم

شکلات تلخ و کم خونی

برگ سنا و قند خون

شعر در مورد زادروز

شعر در مورد زادروز

شعر در مورد زادروز ,شعری در مورد زادروز,شعر درباره زادروز,شعر زادروز تولد,شعر برای زادروز تولد,شعر زادروز,شعر زادروزت مبارک,شعر برای زادروز,شعر درباره زادروز,شعر زیبای زادروز,شعر درمورد زادروز,شعر تبریک زادروز,شعر برای تبریک زادروز,شعر در وصف زادروز,شعری برای زادروز,شعر زیبا برای زادروز,شعر نو برای زادروز,شعر زادروز شاملو,شعر در مورد زادروز,شعری در مورد زادروز,شعر تبریک زادروز,شعری برای تبریک زادروز,شعری در وصف زادروز

شعر در مورد زادروز

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد زادروز برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

الفبا را یاد گرفتم که اسم تو را بنویسم

همان چهار حرف جادویی ِ اسمت که کنار هم معجزه می کند!

اعداد همگی صف کشیده‌اند تا زادروز تو باشند

من اولین گام هایم را در جست و جوی تو برداشتم

شعر در مورد زادروز

اگر می‌خواهی بمانی

لبخندت را فراموش نکن

حق داری زادروزم را از یاد ببری

و مکان اولین بوسه‌مان

و دلیل اولین دعوای‌مان

اما اگر می‌خواهی بمانی

آه نکش

لبخند بزن

بمان

شعری در مورد زادروز

فرصتی عجیب بود

شور بود و شبنم و اشاره های آسمان

رقص عاشقانه ی زمین

زادروز دل

ترانه

چشمک ستاره

پیچ و تاب رود

شعر درباره زادروز

تولدت مبارک،خوش اومدی ستاره

اگرچه ازراه دورهیچ فایده ای نداره

شمعها رو روشن کن وبه جام دوتاروفوت کن

نمیشه پیشت باشم فقط برام سکوت کن

شعر زادروز تولد

امشب

شعری نخواهم نوشت

شمع را….

برای تولدت روشن میکنم

و پرهایم را طواف میدهم

شعر برای زادروز تولد

روزتولد توستاره هادمیدند

پرستوهای عاشق به خونشون رسیدند

روز تولد تو بخت من از راه رسید

نیمه جونی،جون گرفت تشنه به دریارسید

شعر زادروز

باشی نباشی پیشه من تو بهترین همنفسـی

هرجای دنیـا که میــــری به ارزوهـــات بـرسی

روزه تـــولـــده توئه میـــــلاده هرچی خاطــــره

روزی که غیـره ممکنه هیچ جـــوری از یادم بره

شعر زادروزت مبارک

میلادت ای دوست مبارک باشد

پیوسته دلت شاد سعادت باشد

هر سبزۀ سبز رنگ بهارت باشد

راهـت سپید راه عــدالـت باشد

شعر برای زادروز

یک سبد احساس را ، با تو قسمت می کنم

در شب میلاد تو ، جان نثارت می کنم

می نشینم در برت ، با تو صحبت می کنم

داغ،لبهای تو را ، بوسه باران می کنم

شعر درباره زادروز

شب میلاد تو ای دوست

برای دل من

شب میلاد همه خوبی هاست . . .

شعر زیبای زادروز

تو وجودت واسه من یه معجزه ست

مثل تو هیچ کجا پیدا نمیشه

روز میلاد قشنگت میمونه

توی تقویم دلم تا همیشه

شعر درمورد زادروز

قشنگ ترین صدای زندگی ، تپش قلب توست

با شکوه ترین روز دنیا ، تولد توست

پس برای من بمان و بدان که عاشقانه دوستت دارم

شعر تبریک زادروز

روزی که تو اومدی روی زمین

یه فرشته کم شد از آسمونا

مثل گل شکفتی بین آدما

گل سرسبد بودی بین اونا

شعر برای تبریک زادروز

تو این روز پر از عشق تو با خنده شکفتی

با یه گریه ی ساده به دنیا بله گفتی

ببین تو آسمونا پر از نور و پرندس

تو قلبا پر عشقه،رو لبا پر خندس

شعر در وصف زادروز

امروز هوا دوباره حس قشنگی داره

نم نم عشق و مستی از آسمون میباره

تولدت مبارک ای گل گلدون من

هزار سال زنده باشی ، بسته به تو جون من

شعر در مورد زادروز

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد دماغ

شعر در مورد ظرفیت

شعر در مورد طفل

شعر در مورد علم

شعر در مورد شهدا

چگونه جوانه گندم درست کنیم

آموزش کامل چگونه جوانه گندم درست کنیم به روشی آسان

 چگونه جوانه گندم درست کنیم ،چگونه جوانه گندم درست کنیم،چگونه جوانه گندم درست کنم،چگونه پودر جوانه گندم درست کنیم،چگونه جوانه گندم خوراکی درست کنیم،چگونه جوانه ی گندم درست کنیم،چگونه جوانه گندم را درست کنیم،چگونه در منزل جوانه گندم درست کنیم،چگونه پودر جوانه گندم درست کنم،چگونه روغن جوانه گندم درست کنیم،چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم،چگونه در خانه جوانه گندم درست کنیم

چگونه جوانه گندم درست کنیم , طرز تهیه جوانه گندم , خواص جوانه گندم

در این مطلب از سایت جسارت به چگونه جوانه گندم درست کنیم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

چگونه جوانه گندم درست کنیم

جوانه های غلات و دانه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دانه هایی که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند،

عبارتند از: ماش، عدس، گندم، جو، شنبلیله، تخمه کدو، کنجد، آفتاب گردان و سویا.

گفته شده است در جوانه عدس و ماش دو ماده وجود دارد که وقتی وارد بدن می شوند، سلول های سرطانی را به تدریج از بین می برند.

جوانه سویا از لحاظ ارزش غذایی با گوشت رقابت می کند و ضررهای گوشت را نیز ندارد، همچنین از لحاظ وجود ویتامین C، رقیب گوجه فرنگی است.

برای تهیه جوانه چیزهایی که لازم دارید یک شیشه خالی، کمی آب و کمی دانه است. البته می توانید جوانه ها را درست

مانند سبزه عید نوروز تهیه کنید و پس از دیده شدن جوانه های کوچک سبز ، آن را مصرف کنید. وقتی دانه را در آب خیس می کنید،

آنزیم های موجود در آن که تا آن زمان به صورت غیرفعال در دانه وجود داشتند، فعال می شوند و نشاسته موجود در دانه تبدیل به قند می شود.

پروتئین تبدیل به اسیدهای آمینه می شود و چربی اشباع مبدل به اسید چرب می شود. این فعالیت آنزیمی در

جوانه، باعث تحریک فعالیت های آنزیمی در بدن انسان و سلامت و نشاط می گردد.

درست کردن جوانه گندم در منزل

 جوانه گندم یکی از جمله مواد طبیعی می باشد که بسیار پر خاصیت و عالی می باشد.

بعد از آبکشی کردن گندم رو داخل ظرفی دیواره دار بریزید

  مقداری اب داخل ظرف بریزیدو روی جوانه ها رو با دستمال کاملا مرطوب بپوشونید در محیط گرم و تاریک قرار بدید 

بسته به گرما محیط منزل تا ۳-۲ روز هر روز دوبار و اگر تابستون بود سه بار آبکش کنید .

بعد از دوروز ریشه ها کاملا مشخص شده و جوانه های کوچیک گندم میتونید ببینید 

در این مرحله ممکنه که ظرف اولیه کوچیک باشه .جوانه ها رو بعد از ابکش کردن به ظرف بزرگتری انتقال بدید

بازم روی ظرف با دستما ل مرطوب بپوشونید و درظرف مقداری اب بریزید و در محل تاریکی قرار بدید 

اینجا کاملا جوانه ها دیده میشند این برای من در روز چهارم بود

روز پنجم سینی جوانها رو جلو پنچره یا هر مکانی که بتونه نور ببینه قرار بدید.بعد از یک روز نوردهی شما یه جوانه گندم بسیار خوب دارید

در مرحله اخر جوانه ها رو داخل ظرفی بریزید و اب سرد روی ان ریخته بعد از چند دقیقه پوسته ها جدا میشن و میتونید جوانه ها

رو تنها داشته باشید.

چگونه جوانه گندم درست کنیم , طرز تهیه جوانه گندم , خواص جوانه گندم

-گندم ها رودر مرحله اول کاملا تمیز کنید خیلی مهم هستش . -آبکش کردن چند باره گندم ها در روز فراموش نشه به دلیل اینکه جوانه ها کپک خواهد زددر زمان آبکش زیاد با جوانه ها بازی نکنید و دست نزنید یه ابکشی ساده کفایت میکنه

طرز تهیه جوانه گندم

جوانه گندم به علت ایجاد انرژی بالا و وجود منیزیم ، آهن ، کلسیم ، سدیم ، پتاسیم منگنز ، کبالت ، ید ، روی و

نشاسته و ویتامین های B1 و B6 و B2 و A و C و E و D نقش مهمی در سلامتی بدن ایفا می نمایند.

تغییراتی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ میده ، موجب میشه ویتامین های و املاحی که در دانه هستند افزایش

پیدا کنه .می توانیم عنوان کنیم در زما ن جوانه زنی املاح و پروتیین افزایش پیدا می کنه و در عوض کالری و کربوهیدارت کاهش پیدا میکنه .

افزایش پروتیین در زمان جوانه زدن به دلیل شکسته شدن مولکولهای کربوهیدارت و ترکیب با نیتروزن در هوا میباشد.

که در این ترکیب اسید امینه های جدید راتشکیل میدهند و در نهایت باعث تولید پروتیین قابل جذب و هضم بدن می شود .

علاوه به این ها جوانه گندم و سایر جوانه ها از قبیل ماش ،عدس به دلیل داشتن ویتامین Eو سلنیوم و منیزیم باعث حذف رادیکالهای آزاد می شود

و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت مغز کمک میکند .و این موضوع بطور غیر مستقیم از کاهش توانایی فکری جلوگیری می کند.

چگونه جوانه گندم درست کنیم , طرز تهیه جوانه گندم , خواص جوانه گندم

– اگر حرارت محیط حدود 22 درجه سانتی گراد و محل آن تاریک باشد، دانه خیلی زود جوانه می زند. بسته به نوع دانه، بین سه تا پنج روز و

گاهی بیشتر می توانید جوانه را از تاریکی درآورید و پشت پنجره رو به آفتاب بگذارید.

جوانه را همیشه مرطوب نگاه دارید تا اندکی بیشتر رشد کند ( آب کش کردن را فراموش نکنید).

چگونه جوانه گندم درست کنیم

برای تهیه جوانه دانه مورد نظر را پس از پاک کردن و شستن در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک ولی نور زیاد گذاشته

تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند دقت داشته باشید لزومی ندارد که دانه هادر معرض نور مستقیم باشد کافیست

ظرف مورد نظر رادر آشپزخانه نزدیک به پنجره قرار دهید .بعد از یک الی دو روز بسته به نوع دانه جوانه شروع به رشد میکند و

پوسته دانه را شکافته و سر جوانه از پوسته بیرون میزند .

پس از این مرحله آب روی دانه ها را دور بریزید و دانه ها را در دستمال تمیزی بریزید ودرون ظرفی قرار دهید در این زمان چون

دانه مرطوب هستند نیاز به اضافه کردن آب نیست ولی روزی دو بار به جوانه ها سرکشی کنید و لبه دستمال را کنار بزنید و با تکان دادن دستمال سعی کنید

دانه ها را زیر و رو کرده و با اسپری کردن آب بر روی آن رطوبت لازم را به جوانه ها بدهید به این نکته توجه داشته باشید که در زیر جوانه

آب جمع نشود چون این امر بخصوص در فصل تابستان که هوا گرم است موجب خراب شدن دانه ها میشود.

اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف 3 الی 5 روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد

بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر زمان سالاد تهیه میکنید مقداری از آنرا به سالاد اضافه و

نوش جان کنید ویا جوانه انواع حبوبات را تهیه و پس از خشک کردن آسیاب کنید واز آن سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت میباشد .

چگونه جوانه گندم درست کنیم , طرز تهیه جوانه گندم , خواص جوانه گندم

آسان ترین دانه ها برای جوانه زدن عبارت اند از: یونجه، ماش، عدس، شنبلیله، تربچه، نخود و گندم و پس از آن ها تخمه آفتاب گردان،
کدو، کنجد، بزرک، نعنا و سپس انواع لوبیاها مانند سویا ، جو، ذرت و ارزن.

چگونه جوانه گندم درست کنیم

بیشتر بخوانید :

کندر خوراکی

خواص گندم در دوران بارداری

خواص زرشک سیاه

سیاه دانه برای مو

سرکه سیب و عسل

شعر در مورد دماغ عملی

شعر در مورد دماغ عملی

شعر در مورد دماغ عملی ,شعر درباره دماغ عملی,شعر برای دماغ عملی,شعر در باره دماغ عملی,شعر با دماغ عملی,شعر درمورد دماغ عملی,شعر با کلمه دماغ عملی,شعر با کلمه ی دماغ عملی,شعری در مورد دماغ عملی,شعری درباره دماغ عملی,شعر درباره ی دماغ عملی,شعر کودکانه در مورد دماغ عملی,شعر مفهومی در مورد دماغ عملی,شعرهای کودکانه در مورد دماغ عملی

شعر در مورد دماغ عملی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دماغ عملی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

کم باباتو کچل کن

یا خودتو مچل کن

کی بت می‌گه عمل کن

قصیده رو غزل کن

می‌شی له و لورده

دماغ عمل نکرده

شعر در مورد دماغ عملی

چه‌قد دماغ دماغ شد

قافیه‌مون چلاق شد

هی، یکی- چل کلاغ شد

تصنیف کوچه باغ شد

بره که برنگرده

دماغ عمل نکرده

شعر درباره دماغ عملی

اگه مثل کلنگه

مثل لوله تفنگه

با خوشگلی‌ت می‌جنگه

طبیعیه، قشنگه

نگو که این یه درده

دماغ عمل نکرده

شعر برای دماغ عملی

اگر که مثل فیله

و یا از این قبیله

روی نوکش زیگیله

غصه نخور، اصیله

هی نرو پشت پرده

دماغ عمل نکرده

شعر در باره دماغ عملی

یکی می‌گه درازه

خیلی ولنگ و وازه

یکی می‌گه ترازه

غصه نخور که نازه

ببین خدا چه کرده

دماغ عمل نکرده

شعر با دماغ عملی

دماغ نگو جواهر

سوژه‌ی شعر شاعر

طویل فی‌المظاهر

پدیده‌ی معاصر

آهای تخم دو زرده

دماغ عمل نکرده

شعر درمورد دماغ عملی

با اون دماغ همیشه

عکس تو پشت شیشه

تو سینما چی می‌شه

شکستن کلیشه

کاشکی بری رو پرده

دماغ عمل نکرده

شعر با کلمه دماغ عملی

‏واقعیت اینه

که ما چون باهوش تریم

مغزمون اکسیژن بیشتری مصرف میکنه

واسه همین دماغ بزرگتری داریم…

شعر با کلمه ی دماغ عملی

ﯾﻪ بچه محل داریم

اونقد دماغش گنده‌ ست

ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻣﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﻨﮕﯽ ﻧﻔﺲ ﻣﯿﮕﯿﺮﻡ!

کثافت ﻫﻤﻪﯼ ﺍﮐﺴﯿﮋﻥ ﺍﻃﺮﺍﻓﺶ ﺭﻭ

ﻣﺜﻞ ﻫﻮﺩ بیمکث ﻣﯿﮑﺸﻪ بالا

شعری در مورد دماغ عملی

امروز یه راننده نیسان دیدم،

دماغشو عمل کرده بود !

واقعا چه بلایی داره سرمون میاد؟؟؟

شعری درباره دماغ عملی

رفیقم رفته دماغشو عمل کرده

بعد دو روز رفته از دکترش شکایت کرده

میگم چرا رفتی شکایت کردی خوب عمل کرده که

پررو برگشته میگه زیاد کوچیک کرده

انگشتم توش نمیره مشکل تنفسی پیدا کردم 
                                

                                
                                
                            </div>
                            <div class=

ولی قره چوله

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب ، مصرف خاکشیر و سرکه سیب ، خواص خاکشیر و سرکه سیب ، خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری ، خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن ، لاغری با خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خاکشیر و سرکه سیب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب جزو موادی هستند که در طب سنتی به استفاده از آنها بسیار توصیه شده است.

تحقیقات زیادی در زمینه خواص این دو ماده و تاثیر آنها بر لاغری و کاهش وزن صورت گرفته است.

اولین قدم در کنترل وزن بدن، داشتن رژیم غذایی مناسب است. ادعاهای بسیاری در زمینه کاهش وزن با استفاده از گیاهان و

مواد طبیعی نظیر خاکشیر و سرکه سیب وجود دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در صحرا می روید و دارای برگ هایی بریده بریده است. دانه های خاکشیر زرد رنگ است و
در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. از خاکشیر برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان یبوست،
درمان اسهال و … استفاده می شود و یکی از بهترین نوشیدنی ها در تامین آب بدن است. 
 
یکی از خواص خاکشیر، تاثیر آن بر لاغری افراد است. نکته جالب در مورد خاکشیر این است که تاثیر آن بر بدن،
به نحوه استفاده آن بستگی دارد، مثلا برای درمان مشکلات صفراوی، خاکشیر به همراه سکنجبین استفاده می شود و
خاکشیر به صورت آسیاب شده در درمان اسهال موثر است.
اگر دستگاه گوارش به خوبی کار کند، می تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و لاغری افراد داشته باشد. یکی از خواص مهم خاکشیر
کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، بنابراین استفاده از خاکشیر به صورت ناشتا در طولانی مدت می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود. 

خواص خاکشیر و سرکه سیب

اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید و برای این کار دست به دامن انواع و اقسام مکمل های غذایی و

دارویی شدید به توصیه ما عمل کنید. هر روز صبح ناشتا پیش از آنکه سراغ صبحانه بروید از شربت خاکشی و شیر میل کنید.

به این ترتیب می توانید با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید.

به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی

دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

یکی دیگر از خواص معجزه آسای خاکشی درمان یبوست های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست های ناشی از اضطراب و

تنش های عصبی است. یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده باقی می ماند و

بدن قادر نیست روده ها را به درستی تخلیه کند و این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می شود،

چرا که باقی ماندن مدفوع در روده ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می شود. برای درمان این نوع یبوست و

همین طور درمان یبوست و کم آبی ناشی از کهولت سن نسخه ای گیاهی و بسیار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشیر

کوبیده شده به همراه قندآب می تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یک قاشق غذاخوری خاکشیر را شسته، در یک لیوان آب ولرم بریزید و هر روز صبح ناشتا از این نوشیدنی میل کنید.در صورت تمایل می توانید به اندازه یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.استفاده از این نوشیدنی به صورت طولانی مدت، می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود.

مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از فواید سرکه سیب، لاغری و کاهش وزن است. در دنیای امروز بسیاری از افراد با معضل چاقی مواجه هستند و برای رفع این مشکل به کارهای مختلفی نظیر ورزش، رژیم درمانی و مصرف برخی از محصولات مانند سرکه سیب، روی آورده اند.  سرکه سیب با کاهش اشتها و چربی سوزی در کاهش سایز و وزن بدن موثر است و مصرف منظم آن باعث سوختن چربی با  سرعتی بیش از ذخیره آن می گردد. پکتین های موجود در سرکه سیب، بر روی کلسترول خون تاثیر گذاشته و آن را از بدن خارج می کند، بنابراین سرکه سیب در کاهش چربی خون موثر است.  در سرکه سیب ماده ای به نام پلی فنول وجود دارد که در کاهش وزن موثر است. پلی فنول ها گروهی از مولکول های حلقوی هستند  که با مکانیسم های مختلفی منجر به کاهش وزن و کلسترول خون می شوند. علاوه بر این پلی فنول ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که  می توانند در جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن موثر باشند.  در سرکه سیب اسیداستیک وجود دارد که موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجود در سرکه سیب، باعث کم شدن اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می گردد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

مصرف سرکه سیب قبل از غذا باعث کاهش اشتها شده، در کم شدن وزن موثر است و باعث بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود. ولی واقعیت این است که به منظور مشاهده تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن، باید یک استکان تا یک لیوان از آن در روز مصرف شود که  به علت خاصیت اسیدی سرکه چنین چیزی امکان پذیر نیست، چون مصرف زیاد سرکه باعث افزایش اشتها و از بین رفتن پرز روده می گردد و نتیجه معکوس در بر خواهد داشت.

خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه‌ سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. استیک اسید موجود در سرکه‌ سیب، اشتهای شما را پایین می‌آورد،

متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد و میزان حفظ آب بدن را کاهش می‌دهد. دانشمندان نیز عقیده دارند که سرکه‌ سیب از

هضم نشاسته در بدن جلوگیری می‌کند و همین باعث می‌شود که کالری بسیار کمتری وارد جریان خون شود.

سرکه  سیب حاوی مواد معدنی زیادی است  که علاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد،

  یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر

بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است، این یکی از خواص سرکه سیب است.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از مهم ترین گروه هایی که بهتر است مصرف سرکه را در دستور خوراکی های روزانه خود قرار دهند، دیابتی ها هستند. دکتر «کارول جانسون» رئیس

مرکز تغذیه دانشگاه ایالتی «آریزونا»، تاثیر «اسید استیک» موجود در سرکه سیب را از حدود ۱۳ سال پیش مورد بررسی قرار داد و نتایج آن را در ۶ پژوهش ارائه کرد.

مطالعات وی نشان می دهد این ماده قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. همچنین در میان افرادی که

مستعد ابتلا به این نوع دیابت هستند و یا حتی افراد سالم نیز موثر است.

وی توضیح می دهد: “اسید استیک مانع جذب نشاسته می شود و میزان گلوکز را کاهش می دهد اما اگر آن را با شکر همراه کنید، بی فایده خواهد بود.”

خاکشیر و سرکه سیب

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

فواید و خواص خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص خاکشیر در بارداری و لاغری و یبوست برای زن باردار

شعر در مورد تپلی

شعر در مورد تپلی

شعر در مورد تپلی ,شعر در مورد تپل,شعر تپلی,شعر تپلویم تپلو,شعر تپلیم تپلو,شعر تپلیم تپلی,شعر کودکانه تپلی,شعر تپلی تپل,شعر در مورد تپلی,شعر عمو صحرا تپلی,شعر مرغ قشنگ تپلی,شعر تپلویم تپلو صورتم مثل هلو,شعر تپلویم تپلو,دانلود شعر تپلویم تپلو,دانلوداهنگ شعر تپلویم تپلو,شعر کودکانه تپل,شعر در مورد تپل

شعر در مورد تپلی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد تپلی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

شنیدم که لیلی سیه‌فام بود

ز چاقی حسابی بداندام بود

دو ماهی کِرم زد به رخسار خویش

به لیزر ز رخ برد آثارِ ریش

کمربند بر اِشکَمَش بست سفت

سه‌ماهی رژیم غذایی گرفت

چنانش رژیم و کِرِم داد حال!

که شد لاغر و ماه، عین هلال

شعر در مورد تپلی

سپس شاد‌دل سوی مجنون شتافت

ولیکن از او التفاتی نیافت

بگفت:این منم “های”! لیلای تو!

به او گفت:”خانم، مزاحم نشو!

مگر خود نداری برادر-پدر؟

برو پردۀ شرم مردم مدر!

نگاری که از بنده دل برده بود

تپل بود، ضمناً سیه‌چرده بود!

شعر در مورد تپل

برو ردّ کار خود ای پیرزن!

تو عنتر کجا و دل‌آرای من؟”

رخ پر کِرِم شد به آنی بنفش

درآورد از پای خود لنگه کفش

زدش ضربۀ سخت و جانانه‌ای

که:”بی‌جنبه، الحق که دیوانه‌ای!”

شعر تپلی

رفته بودم پیش دکتر شنبه شب

چون که از چاقی شده جانم به لب!

گفتمش: دکتر! ببین حالم بد است

وزن من خیلی فراتر از صد است

شعر تپلویم تپلو

خوش به حال چاقا

نمیتونن

زانوی غم بغل بگیرن

شعر تپلیم تپلو

شکمش مطمئن و جادار است

مثلا اعتبارِ بازار است

فرقِ بازاری و خریدار است

گرچه از افتخار، سرشار است

مشکلِ مَرد هم همان چاقی‌ست

شعر تپلیم تپلی

تپلیم تپلو

صورتم مثله هلو

قد وبالام کوتاهه

چشم و ابروم سیاهه

مامانه خوبی دارم

میشینه توی خونه

میبافه دونه دونه

میپوشم خوشگل میشم

مثله یه دسته گل میشم

شعر کودکانه تپلی

بلند باش…

لاغر باش…

کوتاه باش…

چاق باش…

کچل باش…

بی سواد باش…

پرفسور باش…

خوشگل باش…

ولی لطفا بی شعور نباش،،،

شعور داشته باش…

شعر تپلی تپل

دو تـا یاری گرفـتم در جـوانی

یکی چاق و یکی هم استخوانی

بقــربان ســر چــاق مامانـــی

نـدیدم خـــیری از آن استخوانی

شعر در مورد تپلی

کاش در بند تن نبود کسی

کاش این کالبد نبود و غمش

غم چاقی و لاغری دا رد

سوختم; سوختم ز بیش و کمش !!…

شعر عمو صحرا تپلی

تو که تپل لپات

برای لپات بابات میمیره.ت

و که لاغر و ماغر و مردنی نیستی

چجور دل مارو بردی

تو خودت نامبر وان و بیستی

شعر مرغ قشنگ تپلی

من در مسیر

ماهی چاقی را دیدم

که آرزوی خورده شدن را

به دندان گرفت

شعر تپلویم تپلو صورتم مثل هلو

بعضی از مشکلات، اخلاقی‌ست

بعضی از مشکلات، الحاقی‌ست

بعضی از مشکلات، الصاقی‌ست

کل این مشکلات هم باقی‌ست

مشکل اصلی جهان، چاقی‌ست

شعر تپلویم تپلو

مرد چاقی رسید وبالا رفت

زیر پایش ، ترازو پس افتاد!

زیر بارش شکست و داغان شد

گرچه او صد تومن به کودک داد

دانلود شعر تپلویم تپلو

الا یا ایها الساقی….

برو ورزش،

یه کم چاقی

شعر در مورد تپلی

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد تصادف

شعر در مورد تضمین

شعر در مورد تخت سلیمان

شعر در مورد تضاد

شعر در مورد تخریب طبیعت

جوز هندی و تعیین جنسیت

تاثیر مصرف جوز هندی و تعیین جنسیت به همراه خواص آن

جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت ،جوز هندی در مرغ،جوز هندی در بارداری،جوز هندی در آشپزی،جوز هندی چیه،جوز هندی چه خواصی دارد،جوز هندی ادویه،جوز هندی مخدر،جوز هندی در غذا،مصرف جوز هندی در غذا،استفاده جوز هندی در غذا،جوز هندی غذا،استفاده از جوز هندی در غذاها،موارد مصرف جوز هندی در غذا،جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشه،جایگزین جوز هندی در غذا،جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت

در این مطلب از سایت جسارت به جوز هندی و تعیین جنسیت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف جوز هندی و تعیین جنسیت

جوز هندی که بومی کشور اندونزی است، ادویه معروفی در سراسر جهان محسوب می شود.

این ادویه علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای درمانی نیز دارد.

 در گذشته یونانیان و رومیان از جوزهندی به عنوان تقویت کننده استفاده می کردند زیرا جوز هندی به طور موثری مغز را تحریک می کند.

 خستگی مفرط و استرس را از بین می برد.

 با اضطراب و افسردگی مقابله می کند.

 در طب چینی، برای درمان التهاب و درد معده از جوز هندی استفاده می شود.

 برای تسکین درد مفصل، عضله و آرتریت روغن این ادویه را روی محل بمالید.

 جوز هندی و روغن آن ناراحتی های گوارشی مانند اسهال، یبوست و نفخ را برطرف می کند.

 به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به طور موثر بوی نامطلوب دهان را از بین می برد.

تاثیر جوز هندی و تعیین جنسیت

صرف‌نظر از نقش جوزهندی به عنوان ادویه در غذا، این دانه خواص غذایی و درمانی بسیاری نیز دارد؛

جوزهندی منبع خوبی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، اسیدهای آمینه،

روی، آهن،‌ مس، کلسیم،‌ ژرمانیوم، فلاوونوئیدها و بسیاری مواد مفید دیگر است.

مخلوطی از چند قطره روغن جوزهندی و عسل حالت تهوع، سوءهاضمه و اسهال شدید را درمان می‌کند

در گذشته، خردشده دانه‌های جوز را به عنوان طعم‌دهنده به بسیاری از غذاها می‌افزودند.

همچنین برای برطرف کردن مزه نامطبوع داروها، آن را به تنتورها اضافه می‌کردند. خواصی از جمله هضم‌کننده غذا،

ضدنفخ، ضددرد، محرک، ضدمیکروب، مقوی معده و ضداسپاسم (دل‌درد) برای آن قائل بوده و هستند.

بیشتر بخوانید :

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی

درمان و خواص دارویی نعناع در تنگی نفس و باز شدن مجاری تنفسی

معجون پر خاصیت و شگفت انگیز زنجبیل و عسل با خواص درمانی بسیار

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت

برای درمان قولنج روده، جوزهندی را امتحان کنید چرا که سال‌ها برای درمان سوءهاضمه، اسهال و باد روده مصرف می‌شده است.

جوز هندی در تعیین جنسیت

افراد مختلف با توجه به طبع و ذائقه و بر اساس جنسیت و سن می توانند از خواص جوانه جوز هندی برای زن باردار بهره ببرند.

استفاده از جوانه جوز هندی برای زن باردار برای بدن شما توصیه می شود.

علاوه بر پوست و موی سر شما سایر اندام های بدن شما مثل صورت بعد

از استفاده صحیح از جوانه جوز هندی برای زن باردار سلامتی بیشتری را خواهند داشت.

دقت داشته باشید رژیم غذایی با برنامه و طبق هدف مورد نظر شما بعد از مشورت با متخصص تغذیه و

سلامت می تواند در مورد استفاده از جوانه جوز هندی برای زن باردار برای شما راه گشا باشد.

اگر جوانه جوز هندی برای زن باردار را دوست دارید و بیماری خاصی که جوانه جوز هندی برای زن باردار برای آن ضرر داشته باشد حس نمیکنید و

می خواهید از خواص جوانه جوز هندی برای زن باردار فایده ببرید از همین امروز شروع کنید و

از جوانه جوز هندی برای زن باردار به میزان مناسب استفاده کنید.

جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت

در خصوص خواص جوانه جوز هندی برای زن باردار حرف بسیار است، خواص دارویی و درمانی جوانه جوز هندی برای زن باردار

بر کسی پوشیده نیست ولی برای بهره مندی بهتر از خواص جوانه جوز هندی برای زن باردار نکته مهم

استفاده صحیح از جوانه جوز هندی برای زن باردار می باشد.

بدن شما علاوه بر جوانه جوز هندی برای زن باردار به همه ی عناصر و مواد غذایی نیاز دارد.

خوردن جوز هندی برای تعیین جنسیت

التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می یابد. 
جوز هندی به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. 
برای کاهش علائم آلرژی نیز می توانید جوزهندی بخورید. 
سیستم قلبی، عروقی را تحریک می کند و برای حفظ سلامت قلب مفید است.
 
همانند میخک، جوزهندی دارای ترکیبی به نام «یوجینول» است که برای قلب مفید می باشد.
 
در طب چین توصیه شده است که برای رفع معده درد و التهاب یا
 
سوءهاضمه 3 تا 5 قطره این روغن همراه با یک قاشق غذاخوری عسل به طور ناشتا میل شود.
 
تحقیقات نشان داده است که ترکیبات روغن جوز هندی به مبارزه باکتری های دهان و دندانی می رود که موجب ایجاد حفره در دندان می شوند
 
بی نظمی و درد قاعدگی را رفع می کند.
 
تقویت کننده ذهن است. بدن را آرامش می دهد و سبب افزایش گردش خون می شود.
 
روغن آن از جمله ترکیبات مهم بیشتر داروهای تسکین دهنده سرفه است. ضمن این که در درمان سرماخوردگی نیز موثر است.
 
برای درمان آسم مفید است.اضطراب و افسردگی را رفع می کند.
 
عفونت و بیماری های کلیه ای را درمان می کند.

جوز هندی و تعیین جنسیت ، جوز هندی در تعیین جنسیت ، جوز هندی برای تعیین جنسیت

مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

جوز هندی و تعیین جنسیت

بیشتر بخوانید :

عوارض و خواص زالزالک در بارداری و طب سنتی

خاصیت و موارد استفاده و خواص برگ بو برای سرماخوردگی چیست

عکس و خواص انواع گل نرگس وحشی شیراز کریستال

فواید و خواص گیاه افتیمون چیست