سیب‌زمینی ترش و خواص آن

سیب‌زمینی ترش و خواص آن

سیب زمینی ترشی به انگلیسی،سیب زمینی ترشی خواص،خواص سیب زمینی ترش ،سیب زمینی ترشی چیست

درباره سیب زمینی ترش چقدر می دانید ؟بهتراست بدانید که سیب زمینی ترشی همان سیب‌زمینی‌های کوچک کج‌ و کوله‌ای هست که در بازار میوه و تره‌بار مشاهده می کنید. این سیب‌زمینی‌ها که مدت‌هاست راه خود را به آشپزخانه‌ها باز کرده است، استفاده دارویی فراوانی دارد.

سیب زمینی ترش،خواص سیب زمینی ترش
لازم به ذکر است که سیب زمینی ترشی گیاهی است از خانواده مرکبات که گل‌هایی شبیه به گل‌های آفتابگردان دارد.درواقع باید گفت که  گل‌های این گیاه کوچک‌تر از آفتابگردان بوده و غده آن قابل مصرف می باشد. این گیاه 50 سانتی‌متر تا 2. 50 و با سرعت بالا رشد می‌نماید. این گیاه آفتاب را بسیار دوست دارد و در خاک ضعیف نیز رشد می‌نماید. البته مقاومت این گیاه در برابر سرما زیاد است و به دلیل ریزوم‌هایی که دارد تند رشد می‌کند که ارتفاع آن گاهی به 4 متر نیز می‌رسد. رنگ این سیب‌زمینی‌ها از زرد تا قرمز متغیر می باشد..
سیب زمینی ترش،خواص سیب زمینی ترش

ارزش غذایی سیب‌زمینی ترشی را می دانید :بهتر است بدانید که سیب زمینی ترشی خام دارای ویتامین‌های زیادی به ویژه  ویتامین‌های A، C و 3B و عناصر دیگر می‌باشد. در واقع این ماده غذایی همچنین شامل پتاسیم، آهن، تیامین، نیاسین، فسفر، مس، منیزیم، اسیدفولیک و اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) است. البته اینولین موجود در سیب‌زمینی ترشی به فروکتوز تبدیل می‌شود و برای همین می‌تواند در افراد حساس موجب نفخ و باد شود. بالبته ه عقیده متخصصان تغذیه، سیب‌زمینی ترشی انرژی‌زا بوده و خواص ضدعفونی‌کنندگی دارد. قابل ذکر است که این ماده غذایی همچنین می‌تواند موجب افزایش شیر خانم‌های شیرده شود. باید بدانید که میزان انرژی موجود در 100 گرم سیب‌زمینی ترشی حدود 76 کالری می باشد.

سیب زمینی ترش،خواص سیب زمینی ترش

کاربرد سیب‌زمینی ترشی در آشپزخانه:بهتر است بدانید که بخش خوردنی سیب‌زمینی ترشی همان غده آن است که می‌شود به صورت خام یا پخته میل شود. این غده‌ها با یک ریتم منظم در طول زمستان رشد می‌کنند. طعم این ماده غذایی در حالت پخته‌شده دلچسب است و می‌توان از آن مثل خود سیب‌زمینی در تهیه انواع غذاها استفاده نمود. باید بدانید که سیب‌زمینی ترشی سرشار از اینولین است. البته بدن ما نمی‌تواند این ماده را هضم کند و برای همین هم سیب‌زمینی ترشی خاصیت سیرکنندگی بسیار بالایی دارد. حسن دیگر سیب‌زمینی ترشی اندک بودن میزان کالری آن می باشد.
سیب زمینی ترش،خواص سیب زمینی ترش
باید همیشه یادتان باشد زمانی که می‌خواهید از یک ماده غذایی یا گیاهی به عنوان یک ماده درمانی استفاده کنید حتماً قبل از استفاده با پزشک یا عطار مشورتت  نمایید. به خاطر اینکه گیاهان دارای ترکیبات فعالی هستند که ممکن است روی درمان شما و داروهایی که میل می‌کنید تاثیر بگذارند.در واقع پس اگر مشکل خاصی دارید و یا در مصرف یک گیاه یا ماده غذایی شک دارید حتماً با پزشکتان مشورت نمایید.سیب‌زمینی ترشی حاوی خواص زیادی از جمله خواص ملینی و تقویت‌کنندگی است. این ماده غذایی دیورتیک است یعنی ادرارآور و همچنین اشتهاآور است. بهتر است بدانید که این ماده غذایی یکی از درمان‌های طبیعی و معروف دیابت و روماتیسم است و فشارخون را پایین می‌آورد.پس از خواص ویژه آن استفاده نمایید.

سیب‌زمینی ترش و خواص آن

مطالب مرتبط:

سیب زمینی

پیاز

هویچ 

خیار 

گوجه فرنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.