رازیانه و خواص آن

رازیانه و خواص آن

رازیانه و لاغری،رازیانه به انگلیسی،رازیانه چیست،رازیانه در بارداری،رازیانه و کیست تخمدان

با خواص رازیانه چقدر آشنا هستید؟

بهتر است بدانید که رازیانه به عنوان یک هضم کننده عالی برای از بین بردن درد شکمی، گاز و نفخ می باشد.البته ساقه تازه رازیانه را می توان شبیه به کرفس خورده شود، دانه رازیانه طعم معطر و دوست داشتنی دارد برای ماهی و غذاهای دیگر می باشد.لازم است بدانید که  اگر با خوردن سبزیجاتی ، مانند کلم، مشکل هضم دارید سعی کنید دانه رازیانه بیافزایید.

رازیانه،خواص رازیانه

جالب است بدایند که رازیانه اثر زیاد کننده ی شیر را در زنان شیرده دارد و بدین منظور می توان از دم کرده ی رازیانه استفاده نمود. لازم به ذکر است که بگوییم رازیانه اشتها آور و مقوی است. همچنین نفخ و گاز معده را ازبرطرف می کند.قابل ذکر است که قاعده آور است.بهتر است بدانید که استفاده موضعی آب برگ های رازیانه، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین می برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را برطرف می کند.در واقع جوشانده ریشه رازیانه ملین و مسهل است.

رازیانه،خواص رازیانه
بهتر است بدانید که روغن تخم رازیانه کرم روده را برطرف می کند.در واقع حالت تهوع را رفع می کند.برای رفع  کردن آسم ، سرفه و تنگی نفس از دم کرده تخم رازیانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید .برای رفع اسهال رازیانه را با زیره سبز به نسبت مساوی دم کرده و میل کنید.رازیانه بعلت داشتن هورمون زنانه رشد دختران را جلو می اندازد.

رازیانه،خواص رازیانه
طرز استفاده از رازیانه را بشناسید:
دم کرده رازیانه :مقدر یک قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزید و آنرا بمدت 10 دقیقه دم نماییدو سپس میل کنید.
دم کرده برگ رازیانه :30 گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه دم کنید . این دم کرده مقوی اعصاب بوده و هضم غذا را سریع تر می نماید.

رازیانه،خواص رازیانه

هشدارها :
در واقع رازیانه چون گرم است لذا برای گرم مزاجها خوب نیست و اینگونه افراد باید آنرا با سکنجبین میل نمایند.افراط در مصرف رازیانه معده را سست کرده و تشنج می آورد.حالا که با خواص رازیانه آشنا شدید در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

رازیانه و خواص آن

مطالب مرتبط:

کنجد

فلفل سیاه

زنجبیل

هل

میخک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.